unni_edited.jpg

Unni Heim

Unni er utdannet Psykosynteseterapeut fra Norsk Institutt for Psykosyntese (NIP, 4 år), og Biodanzalærer fra Sistema Rolando Toro School for Biodanza i Amsterdam (3 år), samt didaktisk biodanza trener. I tillegg har hun en Master of Science grad fra NTNU.

Unni er grunnlegger av Biodanza og Norsk Biodanzaskole i Norge. Hun har undervist regelmessig i en årrekke, de siste årene også internasjonalt (blant annet i Sverige, England, Irland, Tsjekkia, Slovenia, Sør-Afrika, Nederland, Frankrike og Italia).

I Norge holder hun Biodanzagrupper i egen regi, og hun har undervist Biodanza for oppdragsgivere som Norsk Institutt for Psykosyntese, Den Norske Kreftforening, Gynkreftforeningen i Oslo, Norsk Psykosynteseforening, samt Ängsbacka kursgård i Sverige.

"Min spirituelle åpning skjøt fart i 2000 da jeg måtte endre på absolutt alt i livet mitt. Siden den gang har mye av min tid gått til en kontinuerlig helings- oppdagelsesreise av hva det vil si å være menneske. Denne reisen gir dyp mening, ny energi, og jeg føler på takknemlighet hver eneste dag for at jeg får oppleve alt dette. Jeg vet at livet kan kjennes smertefullt. Og jeg vet at det ligger gaver og venter på oss under hver sten; gaver som åpner nye dører vi ikke ante fantes.»

Unni Heim sin undervisning

Som doula er man nærende tilstede i tjeneste for kvinnen eller paret man jobber med. Med Biodanza som metode får du utforske og utvikle disse sidene ved deg selv. Vi skaper levende opplevelser av rene menneskemøter, kontakt, berøring, intimitet og grenser, trygghet, omsorg og "containment". Du får både oppleve at dine medstudenter er der for deg når du er "mottakeren", og du får opplevelser der du selv er i rollen som tjener med 100% tilstedeværelse for den andre. Du inviteres til å oppleve din egen kraft, varme, styrke, indre ro og identitet side om side med opplevelser hvor ditt eget indre barn får komme til uttrykk og får dekket sine behov.

Disse erfaringene blir nyttige for deg i rollen som doula, både fordi det åpner opp for trygghet i rollen, men også fordi opplevelsene kan være med på å forløse eller frigi blokkeringer og sperrer du selv har som individ i forhold til kontakt med både deg selv og den andre.