tine_greve.jpg

Tine Greve

Tine Greve er utdannet jordmor fra Jordemoderskolen i København i 1991. Hun har i tillegg en bachelor i akupunktur fra 2014 og har siden 2000 vært IBCLC (International Board Certified Lactation Consultant).

Tine har alltid vært opptatt av det fysiologiske fødselsforløpet og sammenhengen mellom svangerskap, fødsel og amming. Hun var med og startet ABC-avdelingen på Aker sykehus i 1997, og hun startet også Norges første ammepoliklinikk på Aker i 1999.

Siden 2003 har Tine jobbet på Nasjonal kompetansetjeneste for amming som studieveileder på videreutdanning i ammeveiledning. I tillegg jobber hun som privatpraktiserende jordmor, ammeveileder og akupunktør på Bambus familieklinikk på Stabekk utenfor Oslo.

​

Tine har tre barn, hund og katt, samt en stor hage hvor hun dyrker urter, bær og frukt.

Tine Greve sin undervisning

• Ammingens anatomi og fysiologi

• Fødselens betydning for ammestarten og tilknytning

• Forstyrrelser i fødselsprosessen som kan påvirke ammingen